Wody z dodatkami - szklanka zdrowia o poranku


Szklanka wody wypita rano działa jak najlepsze lekarstwo. A jeszcze lepiej jeśli jest to woda z dodatkami. Oto kilka przepisów, które odchudzają, poprawiają odporność, wspomagają trawienie, działają jak detoks.

Wody z dodatkami – szklanka zdrowia o poranku

1. WODA SASSY

Przepis wymyślony przez autorkę książki „Plaski brzuch” Cinthię Sass. Pobudza metabolizm, wspomaga trawienie i oczyszcza organizm z toksyn. Najlepiej przygotować go wieczorem i wstawić do lodówki na noc. Idealna dawka to 2-3 szklanki napoju dziennie. Pierwszą koniecznie rano na czczo.

  • Ogórek działa moczopędnie, pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu.
  • Imbir – olejek zawarty w kłączu pobudza wydzielanie śliny i soku żołądkowego, działa żółciopędnie i rozkurczowo, leczy wzdęcia. Działa przeciwzapalnie.
  • Mięta działa rozkurczowo, jest też doskonałym antidotum na wzdęcia. Zawarte w niej olejki eteryczne działają dezynfekująco.
  • Cytryna pobudza wydzielanie enzymów trawiennych, przyśpieszając tym samym samooczyszczanie organizmu, dostarcza spora dawkę witaminy C.
Składniki Przygotowanie
  • 1,5-2 litry wody mineralnej, przegotowanej lub filtrowanej
  • 1 średniej wielkości ogórek
  • cytryna
  • korzeń imbiru, ok. 2-3 cm
  • świeża mięta
1. Korzeń imbiru obieramy i ścieramy na tarce.
2. Ogórka myjemy i kroimy w plasterki.
3. Cytrynę parzymy i kroimy w plastry.
4. Wszystko zalewamy wodą.
5. Dodajemy kilkanaście listków świeżej mięty.

wod sassy

2. WODA Z OCTEM JABŁKOWYM

Ocet jabłkowy okrzyknięto cudownym środkiem na odchudzanie. Utrata wagi w początkowej fazie rzeczywiście następuje na skutek właściwości odwadniających octu. Ma on także właściwości oczyszczające – przyspiesza spalanie tłuszczów i wspomaga trawienie. Ocet jednak może podrażniać śluzówkę żołądka – nie można go pić bez ograniczeń. Optymalnie szklankę wody z łyżką octu przez 3 tygodnie, następnie tydzień przerwy.

3. WODA Z SIEMIENIEM LNIANYM

Idealna dla tych, którzy maja problemy gastryczne lub po prostu wrażliwe żołądki. Len znany jest ze swych właściwości ochronnych i wspomagających proces trawienia. Zawarta w lnie duża ilość śluzu powleka ścianki żołądka, jelit, dwunastnicy tworząc warstwę ochronną. Łyżkę zmielonego siemienia lnianego należy popić dużą ilością wody. Można także przygotować napar z łyżki siemienia i szklanki wody. Gotować pod przykryciem 15 min i odcedzić.

4. WODA Z MIODEM I CYTRYNĄ

Mieszanka wody z cytryna i miodem wypita rano wpływa korzystnie na nasz układ trawienny, zapobiega zaparciom i ułatwia wypróżnianie. Natomiast znany ze swych właściwości bakteriobójczych miód wspomaga układ odpornościowy i dodaje energii. Łyżeczkę miodu zalewamy szklanką letniej wody, dodajemy sok z połówki cytryny i gotowe!

NA ZDROWIE!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz